Ügyfélkockázatok, churn analízis
Vevői kockázatok felismerése és megelőzése

Az ügyfelek megtartásába fektetett költségek és energia sokkal nagyobb és gyorsabb megtérülést biztosít, mint az új ügyfelek megszerzése!

A kurzus célja, hogy a résztvevők megismerjék, az ügyfelekkel kapcsolatos kockázatokat és azok mérőszámait, mint pl. churn vagy hazard rate. Elsődlegesen, de nem kizárólag az ügyfelek elvesztésének kockázatával foglalkozunk és fejlett analitikus módszerek segítségével, példákon keresztül mutatjuk be, hogyan lehet felmérni és előre jelezni az ilyen jellegű kockázatokat.

A képzést olyan résztvevők számára ajánljuk, akik már szereztek valamilyen ismereteket analitikus eszközök – elsősorban R programozási nyelv – használatában.

Formátum, technikai paraméterek

  • 1 alkalmas workshop
  • meglevő R alapismertek és / vagy [adatvezérelt üzleti döntések] kurzus elvégzését követően javasolt
  • képzési anyag példákkal és képzésen való részvételről oklevél

Kinek ajánljuk

  • értékesítési, ügyfélkapcsolati vezetők és szakemberek
  • üzleti és pénzügyi kockázatok kezelésében érintett szakemberek, üzleti elemzők
  • pénzügyi elemzők, banki szakértők

Tematika

  • vevői kockázatok modellezése – miért foglalkozzunk vele?
  • kockázat típusok és módszerek (döntési fák, logit és churn modell)
  • szerződés felmondás előrejelzés és churn/Hazard rate becslés
  • kit fogunk elveszíteni – gyakorlati példa
  • lemorzsolódás és ügyfél elvesztésének kockázata vs. ügyfél elégedettség mérés
  • nem veszítjük el ugyan a vevőt, de…. pénzügyi kockázatok
  • túlzott koncentráció, függőség 1-1 nagy vevőtől

érdekel