Customer analyticsIsmerd meg jobban a vevőidet!
A legfontosabb érték a vevő, ezért minden cégvezetőnek, marketing, értékesítési vagy éppen ügyfélkapcsolati területen dolgozó szakembernek és döntéshozónak ismernie kell őket!
A kurzus során áttekintjük, hogy milyen metrikákat alkalmazhatunk a vevői viselkedés megértésben, hogyan és honnan szerezzünk ehhez adatokat? Továbbá megvizsgáljuk azt is, hogy miként lehet mérni a vevő elégedettséget vagy éppen, hogy egy adott vevő mekkora értéket jelent a számunkra és kik a legfontosabb vevőink.
Végül betekintést adunk azokba prediktív módszerekbe is, amelyekkel előre jelezhetünk bizonyos vevői döntéseket.
Formátum, technikai paraméterek
- 2 alkalmas kurzus, 2 hét alatt
- alapvető excel felhasználó ismeretek
- képzési anyag példákkal és képzésen való részvételről oklevél
Kinek ajánljuk
- termék és szolgáltatás menedzserek, key account
- marketing- és értékesítési vezetők
- ügyfélszolgálati vezetők
Tematika
- miért foglalkozunk ezzekkel metrikákkal, mire adnak választ?
- kik a legfontosabb és legjövedelmezőbb vevőim:
- ügyfelek egyszerű klaszterezése RFM analízissel
- CLV mutatószám – vevői kapcsolatok értéke
- vevői elégedettség és customer experience – metrikák (NPS, NRI, CSAT)
- vásárlási szokások megértése vevői kosárelemzéssel - market basket analysis (MBA)
- hogyan mérhetem a lemorzsolódást?
- vevői döntések előrejelzésének egyéb lehetőségei – döntési fák, regressziós modellek