Haladó Excel üzleti felhasználóknak
Legyél produktív - hatékony, gyors adatelemzés és riportkészítés Excelben

Az Excel számos olyan adatelemzést, adatkezelést lehetővé tevő funkciót tartalmaz, amely jelentősen gyorsíthatja a mindennapi munkát, ugyanakkor a felhasználók jelentős része ezeket a funkciókat nem ismeri vagy nem tudja hogyan használja.

A kurzus során konkrét példákon keresztül mutatjuk be azokat az üzleti elemzést támogató haladó függvényeket, adatkezelési és riport készítési eljárásokat, amelyekkel nagyobb volumenű adatból is akár percek alatt nyerhetünk ki hasznos konklúziókat.

A képzést olyan üzleti felhasználók számára ajánljuk, akik rendszeresen vagy jelentős mennyiségű adattal dolgoznak, kimutatásokat vagy elemzéseket készítenek Excelben és szeretnék a produktivitásukat növelni.

Formátum, technikai paraméterek:

  • 1 alkalmas workshop
  • alap excel felhasználói ismeret előny
  • kis létszámú, 6-12 fős kurzus

 

Kinek ajánljuk:

  • üzleti és pénzügyi elemzők, valamint és adatokkal dolgozó, kimutatásokat rendszeresen készítő munkatársak (marketing / értékesítési, termelési, adminisztratív stb. területek)
  • olyan középvezetőknek, akik szeretnék tudni, hogy mit várhatnak el, hogyan növelhetik a munkatársaik produktivitást

 

Tematika:

  • az excel fejlett adatelemzési lehetőségeinek bemutatása gyakorlati példákon keresztül
  • riportkészítés gyorsan, néhány kattintással – pivot táblák alap és haladó funkciói
  • nagy méretű adatállományok, különböző adattáblák összekapcsolása
  • haladó adatkeresés, szűrési technikák - kereső fügvények, dinamikus hivatkozások, összetett szűrési feltételek 
  • feltételes összegzések, szorzatok és egyéb összetett számítások, egymásba ágyazott függvények
  • riport támogató funkciók: adatérvényesítés, feltételes formázás, sparkline és piktogram használata
  • egyszerűbb leíró statisztikák és ebből levonható konklúziók
  • felderítő adatelemzés és összefüggések keresése vizualizáció segítségével

 

Néhány konkrét probléma:

  • hosszú idősoros értékesítési adatokból több dimenzió szerint összegzett kimutatásokat szeretnénk képletek nélkül, pár perc alatt készíteni úgy, hogy párhuzamosan több mérőszámot is alkalmazunk (pl. összegek, átlagok, megoszlások/arányszámok stb.) - hogy fogjunk ennek neki, ha nem akarunk órákat eltölteni a képletezéssel? 
  • az alaptáblában nem található mérőszámok meghatározása, új számított mezők definiálása 
  • vevői számla adatokból különböző szempontok szerint összesített kinnlevőség riport generálása pár kattintással
  • "data enrichment" - Excel függvények segtíségével genráljunk származtatott adatokat és bővítsük az elemzési lehetőségeinket

 

érdekel