márkaértékelés
Márkaérték – pénzügyi értékteremtés

Egy márka értéke meghatározható a fogyasztók és a márkatulajdonosok nézőpontjából, különböző szempontok és módszerek szerint.
Pénzügyi értelemben, a tulajdonos szempontjából a márka, mint a pénzügyi értékteremtés eszköze jelenik meg, a vállalat értékének egyik – sok esetben meghatározó – komponensét jelenti.

Hogyan mérjük?

  • felmérjük az adott márka bevétel és jövedelem termelő képességét
  • megvizsgáljuk a márka pozícióját – ügyféladatok és adott esetben független, külső mérések (ismertség, kedveltség)
  • megbecsüljük a márkahatást – hogyan befolyásolja márka a jövedelmezőséget
  • végül maghtározzuk a becsült márkaértéket több módszerrel is

Kinek, miért ajánljuk?

  • képet kap róla a megrendelő, hogy a márka pénzügyileg hogyan járul hozzá a teljes értékhez: valóban olyan értékes-e mint gondoltuk?
  • rávilágíthat arra, hogyan növelhető tovább a teljes cégérték, milyen terültet kell fejleszteni
  • alátámasztható szervezeten belül, hogy miért érdemes a márkára/marketingre költeni