márkaértékelésMárkaérték – pénzügyi értékteremtés
Egy márka értéke meghatározható a fogyasztók és a márkatulajdonosok nézőpontjából, különböző szempontok és módszerek szerint.
Pénzügyi értelemben, a tulajdonos szempontjából a márka, mint a pénzügyi értékteremtés eszköze jelenik meg, a vállalat értékének egyik – sok esetben meghatározó – komponensét jelenti.
Hogyan mérjük?
- felmérjük az adott márka bevétel és jövedelem termelő képességét
- megvizsgáljuk a márka pozícióját – ügyféladatok és adott esetben független, külső mérések (ismertség, kedveltség)
- megbecsüljük a márkahatást – hogyan befolyásolja márka a jövedelmezőséget
- végül maghtározzuk a becsült márkaértéket több módszerrel is
Kinek, miért ajánljuk?
- képet kap róla a megrendelő, hogy a márka pénzügyileg hogyan járul hozzá a teljes értékhez: valóban olyan értékes-e mint gondoltuk?
- rávilágíthat arra, hogyan növelhető tovább a teljes cégérték, milyen terültet kell fejleszteni
- alátámasztható szervezeten belül, hogy miért érdemes a márkára/marketingre költeni